Sanıldığının aksine İzmir'de şirket sayısı az değil yeterli istihdamı sağlayabilecek kadar çoktur. İzmir genelindeki şirketlerin çoğu aile şirketleridir. Aile şirketlerinin olması bu aile içinde yer alan gençlerin torpille iş bulmasını kolaylaştırır.
Satış ve Pazarlama bir kurum için ana damardır. Satış çalışan kişiler kendilerine verilen
ürün veya hizmetlerin müşterilere tanıtımını, siparişin alınmasını,
ürünlerin teslimatını ve tahsilatını yapar. Firmanın müşteri ile
iletişimini o sağlar. Bu kişilerin görev alanı sahadır. Bu saha bazen
kapı kapı dolaşmak, bazen mağaza içerisinde, bazen de çağrı
merkezleridir. Pazarlama alanında çalışan kişiler genelde ortalıkta
pek görünmezler. Yaptıkları iş sonuçları satış kadar açık olmadığı için
kendilerini anlatmakta da zorlanırlar. Bu alanda çalışan kişiler, ürün ve hizmetlere göre
müşteri gruplarının belirlenmesi, bunları müşterilere hangi kanallardan
ulaştıracakları, reklam, tanıtım, fiyat belirleme, satın alma
seçenekleri oluşturmak ve rekabet analizi gibi geniş bir çalışma
alanları vardır. Sunulan ürünlerin ve hizmetlerin bir anlamda genel
müdürü gibidirler. Satış ve Pazarlamanın yani bir kurumunun ürünlerinin doğru tüketiciye, doğru zamanda, doğru alanda, doğru şekilde ulaşmasının sağlanması iyi işlemesi içinde kurumiçi iletişimin süper inanılmaz fantastik olması gerekmektedir.
Kurum içi İletişim, çalışanların, kurumun
değerlerini ve kültürünü benimsemesini kolaylaştırma ve kuruma
bağlılığını artırma işlevi görür. Marka tüketiciye çalışanlar aracılığıyla
sunulduğundan, kurumun öncelikle bünyesindeki çalışanlarla güçlü bir
iletişim kurması ve onların güvenini ve sevgisini kazanması gerekir.
Özellikle markaya dayalı kurumlarda, çalışanların kuruma inanması,
kendilerini kurumun bir parçası olarak hissetmeleri kurum kültürü
aracılığıyla sağlanır. Kurum içi iletişim bence İK dan daha önemlidir ve görevleri daha hayatidir.
İzmir'deki şirketlerin çoğunda iletişim'le ilgili birşey bulunmamaktadır. Gerek kurum içi iletişimi(merketing public relations) gerekse kurum dışı iletişimi (public relations) sağlayacak bir departman bulunmamaktadır çoğu şirkette. Net'deki iş arama sitelerini açın zaten İstanbul'da aranan iletişim pozisyonlarına bakın İzmir'dekine bakın tabi İzmir için görebilirseniz.
Yani ben sade vatandaş olarak iş başvurularında bulunuyorum yaklaşık 3 aydır. Şöyle bir olay görüşmeye gittiğim ve bana geridönüş bile yapmayan Aviv... gibi kurumlar birşey olmamış gibi 4-5 kez tekrar tekrar iş için arayabiliyorlar. Bir diğer olay'da mesela yaklaşık 3 ay önce KUTLU... adında bir şirketle görüşmeye gitmiştim ve adamlar şaka gibi 3 ay sonra değerlendirmemiz olumsuz diye aradılar yani çalışanlar arası iletişim veya müdürle altındaki çalışanlar arası iletişim bu kadar. böyle yerlerde zaten ben çalışmak istemiyorum. Farklı bir örnek daha İzmir Büyükşehir Belediyesi de Metro çalışması için yaklaşık 10 yıldır hergün farklı bir bitiş tarihi belirlemektedir. Millete doğru düzgün bilgi vermek yerine alakasız alakasız işlerle uğraşmaktadır belediye ve başındaki şahsiyet.
Hay.. Lam....Manisa adında bir şirkette mesela okunulan bölümün veya üniv. bir önemi yok yani torpilin bir önemi var. Öyleki İK departmanındaki 2 kişi 2yıllık peyzaj mezunu biride lise mezunu ve İK uzmanı diye geçiyor. Bu şirket işkur stajyeri adı altında sürekli stajyer alıp onlara 300lira verip iş öğretmeyip dosya toparlama işleri yaptırmaktadır mesela. Şirketin adaylara karşı davranışı oldukça soğuktur ve bunun gibi şirketler yüzünden Ege Bölgesi malesef bu durumdadır.
Pazarlama dergilerine baktığınızda bilmem ne şirketi her yıl bu kadar yeni mezunu alıyor gibi yazılar vardır. Bu yazılar tamamen kurum imajına yönelik gerçeklik payı olmayan yazılardır. Bu ortamlarda bulunmuş biri olarak hepsi yalan gençlere gerçekten destek çıkan bir kurum yoktur. Deneyimsiz gençlere işi öğretmekle zaman kaybı istemedikleri için sürekli deneyim deneyim şartı getirmektedir bütün kurumlar.
Hay.. Lam....Manisa adında bir şirkette mesela okunulan bölümün veya üniv. bir önemi yok yani torpilin bir önemi var. Öyleki İK departmanındaki 2 kişi 2yıllık peyzaj mezunu biride lise mezunu ve İK uzmanı diye geçiyor. Bu şirket işkur stajyeri adı altında sürekli stajyer alıp onlara 300lira verip iş öğretmeyip dosya toparlama işleri yaptırmaktadır mesela. Şirketin adaylara karşı davranışı oldukça soğuktur ve bunun gibi şirketler yüzünden Ege Bölgesi malesef bu durumdadır.
Pazarlama dergilerine baktığınızda bilmem ne şirketi her yıl bu kadar yeni mezunu alıyor gibi yazılar vardır. Bu yazılar tamamen kurum imajına yönelik gerçeklik payı olmayan yazılardır. Bu ortamlarda bulunmuş biri olarak hepsi yalan gençlere gerçekten destek çıkan bir kurum yoktur. Deneyimsiz gençlere işi öğretmekle zaman kaybı istemedikleri için sürekli deneyim deneyim şartı getirmektedir bütün kurumlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder