26 Haziran 2012 Salı

Avea ve Müşteri Memnuniyetsizliği

 




 İlk telefonumu 2002 yılında aldım ve ilk aldığım hat avea değil en büyük gsm operatorunun hattıydı. Zamanla avea nın daha ucuz olduğunu düşünerek bu paket konusma ve smsleri sebebiyle avea hattı aldım yeni. 5-6 yıldır aveanın kullanıcısıyım fakat artık avea dan kaçma vakti geldi dedim ve hattımı değiştirdim. Beni bu değiştirmeye iten sebepleri şöyle sıralamaya başlayayım.

1. Hattım 6 yıl sonra internetten baktığımda başka birinin adına çıkıverdi, sadece avea online işlemler tarafında ismim doğruymuş yasal hakkı başka alakasız biriymiş. Sonra netten tanıdıklarımın da hatlarını incelediğimde 4-5 akrabamın da hatlarının başkalarının üstüne kayırlı olduğunu öğrendim. Hattım başka birinin üstüne kayırlı olduğu için numara taşıma işlemini gerçekleştiremiyordum. Avea m.hizmetlerini aradım ve benle ilgilenmeyip yakın bir bayiye gidin dediler. Bayiye gittim bayide benim yetkim yok dedi ve m.hizmetlerinden halledin. Diğer öperatörlerin iletişim merkezleri var fakat avea nın yok hala bilmem ne bayi diye bütün bayileri ve buradan hiçbir işlemi gerçekleştiremiyorsunuz. M.hizmetlerini tekrar aradım ve adamlar yine bayiye git kimliğini göndersin fax yoluyla dediler. Bayiye yine gittim bana fax no verdiler git kendin gönder dediler şaşırdım kaldım. Faxladım kimliğimi sonra zaman geçti hala ses seda yok yine aradım m.hizmetlerini ve bize ulaşmadı dediler 2 hafta geçmesine rağmen küfrede küfrede hattı benim üstüme aldırdım ve ilk iş olarak numaramı taşıdım ve OH BE dedim.

2. İş arayan biri olarak sürekli görüşmeler yapmaktayım ve bu benim için gerçekten önemli. Avea kullanırken ses kalitesi kötü ötesi arayan kişiyi anlayamıyorum iletişimi geçtim. Şirket ismi şirketin adresini falan ve 3-4 kere sormak zorunda kalıyorum ve şirkete rezil oluyorum sağır gibi.

3. Yakın bir akrabam hattını avea dan taşımak istedi hat başkasının üstüne çıktı, neyse hallettik hattı kendi üstüne taşıdı ve numarasını avea dan taşıdık. Bütün borçlarını kapatmasına rağmen 2-3 ay sonra avea dan bir telefon gelir işte biz sizinle konuşmuştuk geçen borcunuzu ödeyecektiniz diye sizde ödeyeceğim demiştiniz der. Akarabam şaşırır kalır asla böyle bir konuşma geçmemiştir ve istenen mevla 200 tl dir. Akrabam faturasını ödemiştir son faturasını fakat fişlerini attığı için avea ya tüketici haklarına dava açamamaktayız. Niye böyle birşey yaptı biliyormusunuz, akrabam numarasını taşıdı diye böyle bir komplo, tuzak kurdular şaka gibi ya.

4. Avea m.hizmetlerini aramıştım birkeresinde. 2-3 dakka telefonda bekledim ve hiçbir m.temsilcisi çıkmadı telefona ve tahmin edin ne oldu, devreye bir tane ses kaydı girdi, bu ses kaydında bir bayan sesinizi alamıyorum sesinizi alamıyorum dedi ike kere ve sesinizi alamadığım için görüşmeyi sonlandırmak zorunda kalıyorum dedi kapandı telefon. Avea çok zeki valla müşterisini ses kaydıyla geçiştirmeye kandırmaya çalışıyor yok böyle birşey.

İyiki aveadan kaçmışım şimdi yeni öperatorumle çok memnunum ve kendimi avea dan kaçmaya yardım etme elçisi ilan ettim bu deneyimlerimi herkese anlatıyorum. Ben kaçtım kurtuldum ve yeni operatorum aveanın paketlerinin aynısını veriyor ve ses kalitesi, hizmet kalitesi de artısı artık gerisi siz düşünün benden söylemesi.

Ayrıca Tüketici Haklarında bir dava açmak 3-4 yıl önce 20-30lira iken şimdi ücret yaklaşık 400tl. Bu olaya gülünür mü ağlanır mı? Bu ülkede paranız varsa hakkınızı savunabilirsiniz, paranız yoksa savunamazsınız. Söyleyecek birşey bulamıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder